Παρασκευή 4 Μαρτίου 2011

Η ΧΑΡΙΣΤΙΚΗ ΒΟΛΗ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΜΑΣ!!!!!

Αναστολή έκδοσης οικοδομικών αδειών στον Παρνασσό

Αναστολή έκδοσης οικοδομικών αδειών αλλά και αναστολή οικοδομικών εργασιών επιβάλλεται για ένα έτος στην περιοχή του Παρνασσού, για τις περιοχές εκτός σχεδίου. Εξαιρέσεις αποτελούν αναθεωρήσεις αδειών, άδειες μικρής κλίμακας και εγκαταστάσεις ΑΠΕ, αλλά υπό περιορισμούς.

"Ταφόπλακα" για την οικοδομική δραστηριότητα αλλά και την οικονομική διαβίωση μεγάλου μέρους κατοίκων της Φωκίδας και της Φθιώτιδας χαρακτηρίζεται η Απόφαση της υπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής κ.Μπιρμπίλη, όπως δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ 24-ΑΑΠ/22.2.2011.
Από την απόφαση αυτή πλήττονται άμεσα όλοι οι τομείς που εμπλέκονται στην οικοδομή, όπως κατασκευαστικές εταιρείες, μάντρες οικοδομικών υλικών, χτίστες, μπετατζήδες, ηλεκτρολόγοι, υδραυλικοί, κ.α.
Ταυτόχρονα, δημιουργείται πρόβλημα για όσες οικοδομές βρίσκονται στο στάδιο της κατασκευής, αφού οι ακραίες καιρικές συνθήκες στον ετήσιο κύκλο τους (πχ παγοπληξία) δημιουργούν τεράστιες μη αναστρέψιμες φθορές στις οικοδομές.

Η απόφαση αναφέρει:

Άρθρο 1
Αναστέλλεται για ένα (1) χρόνο η έκδοση οικοδομικών αδειών και η εκτέλεση οικοδομικών εργασιών στην εκτός σχεδίου περιοχή που εμπίπτει στην χωρική αρμοδιότητα του Φορέα Διαχείρισης Εθνικού Δρυμού Παρνασσού όπως αυτή ορίστηκε με το άρθρο 13 του Ν. 3044/2002, ΦΕΚ 197, Α΄ (ευρύτερη περιοχή του «Τόπου Κοινοτικής Σημασίας» του Ευρωπαϊκού Οικολογικού Δικτύου NATURA 2000 της Οδηγίας 92/43/ΕΟΚ «ΝΑ Παρνασσός − ΕΔ Παρνασσού − Δάσος Τιθορέας − GR 2450005»), περιγράφεται στο άρθρο 2 και τα όριά της φαίνονται με εστιγμένη μαύρη γραμμή στο σχετικό τοπογραφικό διάγραμμα κλίμακας 1:50.000 που θεωρήθηκε από τον Προϊστάμενο της Διεύθυνσης Τοπογραφικών Εφαρμογών με την αρ. /2011 πράξη του και που αντίτυπό του σε φωτοσμίκρυνση δημοσιεύεται με την παρούσα απόφαση. Η αναστολή δεν ισχύει για αναθεώρηση οικοδομικής άδειας όπου δεν επέρχεται αύξηση της κάλυψης και του όγκου της οικοδομής και για κάθε θεμελίωση έργων ανανεώσιμων πηγών ενέργειας (ΑΠΕ). Επίσης, επιτρέπονται οι εργασίες μικρής κλίμακας με εξαίρεση τις περιπτώσεις 3α, 3ζ, 3θ, 3ιβ, 3ιγ του άρθρου 1 της 5219/2004 (ΦΕΚ Δ΄ 114.) υπουργικής απόφασης.

Άρθρο 2
Η ζώνη αναστολής δόμησης καθορίζεται από οριογραμμή, η οποία περιγράφεται ως εξής:
«Από το κάτω όριο του οικισμού Δελφοί, το όριο κατευθύνεται Δ−ΒΔ. Συναντά τον κύριο δρόμο Δελφοί − Άμφισσα και τον ακολουθεί ως τον επόμενο ελιγμό. Συνεχίζει οριζόντια προς τα ΒΔ πάνω στην ισοϋψή των 500 μέτρων μέχρι το ύψος της διασταύρωσης προς τη Μονή Προφήτη Ηλία. Ανηφορίζει ασαφή ράχη προς την κορυφή Παλιοαηλιάς 880 μ. ως την ισοϋψή των 800 μέτρων, την οποία ακολουθεί προς τα ΒΔ διασχίζοντας δύο διαδοχικές ρεματιές (Αηλιόρρεμα, Αρκουδόρρεμα). Από τη δεύτερη ρεματιά, ανηφορίζει μικρή ράχη προς Β μέχρι την ισοϋψή των 900 μέτρων, την οποία ακολουθεί προς Β διασχίζοντας έτσι όλη την πλαγιά που βρίσκεται κάτω από τις κορυφές Ψηλή Ράχη 1198 μ. και Κορομηλιά 1475 μ. και απέναντι στον οικισμό Ελαιών. Κάτω από την ορθοπλαγιά Κοκκινόβραχος στρέφει Α και ανηφορίζει μικρή ρεματιά μέχρι δασικό δρόμο, τον οποίο ακολουθεί παρακάμπτοντας από τα βόρεια την κορυφή Ψηλή Ράχη 1444 μ. Ακολουθώντας πάντοτε το δασικό δρόμο, στρέφει ΒΔ κατά μήκος της κορυφογραμμής και μέχρι το ύψος της Κρύας Βρύσης, από όπου κατηφορίζει προς Δ και ακολουθεί (πάντοτε από το δασικό δρόμο) τη ΝΔ πλαγιά του Γερολέκκα 1715 μ. Αποφεύγοντας με έναν ελιγμό από τα Ν τη δευτερεύουσα κορυφή Κορτινος, κατηφορίζει ρηχή ρεματιά προς ΒΔ μεταξύ των θέσεων Κορτινος και Τρία Σύνορα.
Ακολουθεί δασικό δρόμο που διασχίζει οριζόντια τις ΒΔ πλαγιές του Γερολέκκα 1715 μ. περνώντας από τον οικισμό Βάργιανη, συνεχίζοντας στη Β πλευρά του ίδιου συγκροτήματος. Περνάει τη διασταύρωση προς οικισμό Μαριολάτα και, στο μέσο της απόστασης μεταξύ των θέσεων Παλιοκάλυβα και Αγ. Γεώργιος, κατηφορίζει μικρή ρεματιά προς ΒΑ παρακάμπτοντας το υψομετρικό σημείο 894 μ. Συνεχίζει κατηφορίζοντας ελαφρά με κατεύθυνση προς Α, διασχίζει τις ρεματιές Χαλαρέματα και Κακόρρεμα, παρακάμπτει από το βορρά το ύψωμα 755 μ. και συναντάει το δρόμο Λιλαία − Επτάλοφος που τον ακολουθεί ως τον οικισμό Επτάλοφος. Παρακάμπτει τον οικισμό Επτάλοφος χωρίς να χάσει ύψος και συνεχίζει προς Α στο δρόμο προς Αράχωβα, τον οποίο αφήνει μόλις αυτός στραφεί προς ΝΑ. Κατηφορίζει ΒΑ προς το εκκλησάκι του Αγ. Ιωάννη και συνεχίζει στην ίδια κατεύθυνση μέχρι τη ράχη που κατεβαίνει από τον Τρανό Βράχο 1341 μ. Ανηφορίζει προς ΝΝΔ μικρή ράχη που ορίζει τη Δ πλευρά του Μυλορρέματος, μέχρι βραχώδη ζώνη στη θέση Κάστρο. Ακολουθεί τη βάση της ορθοπλαγιάς προς ΝΑ μέχρι τη ρεματιά όπου συναντάει δασικό δρόμο. Ακολουθεί το δρόμο προς Β και μετά Α, περνώντας ανάμεσα στις κορυφές Μικρή Τούφα 1411 μ. και Αγνάντιο Λιθάρι 1274 μ. μέχρι να συναντήσει το δρόμο που συνδέει την Αμφίκλεια με τα Χιονοδρομικά Κέντρα. Ακολουθεί το δρόμο αυτόν προς Ν επί 3 χιλιόμετρα μέχρι μικρό τμήμα του που έχει διεύθυνση Α−Δ. Στο σημείο αυτό, αφήνει το δρόμο για να συνεχίσει προς Α και, αφού περάσει τις Κορφούλες 1764 μ., στρέφεται ΒΒΑ και κατεβαίνει τη δυτική πλευρά της πρώτης μισγάγγειας μετά τη θέση Λούτσα, ακολουθώντας τη βάση μικρής ζώνης βράχων.
Λίγο πριν τους πρόποδες του βουνού, το όριο στρέφεται προς ΝΑ και, ανηφορίζοντας ελαφρά από την ισοϋψή των 500 μ. σε αυτήν των 600 μ. περνάει πάνω από τον οικισμό Τιθορέα και μεταξύ του οικισμού και της χαρακτηριστικής ζώνης βράχων όπου βρίσκεται το Σπήλαιο του Ανδρούτσου. Με κατεύθυνση προς Ν, το όριο φτάνει στην κοίτη του Ξηρορρέματος (Ξεριάς Ρ.), την οποία ανηφορίζει προς την ίδια κατεύθυνση ακολουθώντας πάντοτε το πιο αριστερό κύριο παρακλάδι. Περίπου 600 μέτρα μετά την τοποθεσία Βρύση, στρέφεται ΝΑ και διέρχεται από τα Μαύρα Λιθάρια 2326 μ. και 400 μέτρα ΒΑ της κύριας κορυφής. Κατηφορίζει προς Ν την άλλη πλευρά της κορυφής, περνώντας από τη θέση Ακρινό και συναντώντας δασικό δρόμο στον Αγ. Νικόλαο.
Κατηφορίζει προς ΑΝΑ το δασικό δρόμο ως την Αράχωβα, συναντώντας το δρόμο Αράχωβα − Επτάλοφος και τον ακολουθεί προς Δ επί 2 χιλιόμετρα. Στρέφει ΝΑ στην πλαγιά και συναντάει ελιγμό του δρόμου Αράχωβα − Δελφοί στη θέση Κατσιπλαγιά. Συνεχίζει στην ίδια κατεύθυνση και διασχίζει τον ίδιο δρόμο στο τριγωνομετρικό σημείο 529 μ. Ακολουθεί προς Δ δρομάκο που περνάει ακριβώς κάτω από τον οικισμό Δελφοί.»