Ο γενικός επιθεωρητής δημόσιας διοίκησης, κ. Λ. Ρακιντζής χαρακτηρίζει παράνομες τις επιδοτήσεις της ΠΟΣΤ από τα ΕΛΤΑ
Παράνομες είναι τόσο οι ενισχύσεις των Ελληνικών Ταχυδρομείων (ΕΛΤΑ) προς την Πανελλήνια Ομοσπονδία Σωματείων Ταχυδρομικών (ΠΟΣΤ) όσο και κρατήσεις των ταχυδρομικών υπαλλήλων από τη συνδικαλιστική τους ένωση. Αυτό είναι το βασικό συμπέρασμα της σχετικής έκθεσης του γενικού επιθεωρητή δημόσιας διοίκησης, κ. Λ. Ρακιντζή.
Η έκθεση παραδόθηκε την Τρίτη στον υπουργό Υποδομών, κ. Ι. Ραγκούση, ο οποίος, διέταξε να προχωρήσουν οι προβλεπόμενες πειθαρχικές διαδικασίες, ενώ έδωσε εντολή να αποκατασταθεί η νομιμότητα στα Ελληνικά Ταχυδρομεία.
Στο πόρισμά του, ο κ. Ρακιντζής σημειώνει ότι τα ΕΛΤΑ έχουν ενισχύσει την ΠΟΣΤ με 4,2 εκατ. ευρώ
από το 1999 έως το 2010, τόσο στο πλαίσιο της εκάστοτε συλλογικής σύμβασης εργασίας όσο και με αποφάσεις διοικητικού συμβουλίου ή διευθύνοντος συμβούλου. Στα εν λόγω χρήματα περιλαμβάνονται δαπάνες για μισθώματα και κοινόχρηστα των γραφείων της ΠΟΣΤ, αλλά και οι αποδοχές δύο υπαλλήλων που έχουν αποσπαστεί εκεί.
από το 1999 έως το 2010, τόσο στο πλαίσιο της εκάστοτε συλλογικής σύμβασης εργασίας όσο και με αποφάσεις διοικητικού συμβουλίου ή διευθύνοντος συμβούλου. Στα εν λόγω χρήματα περιλαμβάνονται δαπάνες για μισθώματα και κοινόχρηστα των γραφείων της ΠΟΣΤ, αλλά και οι αποδοχές δύο υπαλλήλων που έχουν αποσπαστεί εκεί.
Κατά την άποψη του κ. Ρακιντζή, οι πάσης φύσεως ενισχύσεις - επιχορηγήσεις της δευτεροβάθμιας συνδικαλιστικής οργάνωσης Π.Ο.Σ.Τ. από τα ΕΛ.ΤΑ «προσκρούουν ευθέως στον Ν. 1264/1982, που απαγορεύει την ενίσχυση συνδικαλιστικών οργανώσεων από εργοδότες, επιτρέπει δε, κατ΄ εξαίρεση παροχές μόνο σε πρωτοβάθμια σωματεία και για κοινωφελείς σκοπούς».
Στην έρευνα του κ. Ρακιντζή εκτιμάται ότι οι πρόνοιες της σύμβασης εργασίας καθίστανται «άκυρες και μη εφαρμοστέες» και ότι «οι σχετικές Αποφάσεις των Οργάνων της Διοίκησης των ΕΛ.ΤΑ. είναι παράνομες». «Άλλωστε, σχεδόν όλες οι συνδικαλιστικές ανάγκες της Π.Ο.Σ.Τ., οι οποίες ενισχύονται από τα ΕΛ.ΤΑ., έχουν ήδη εξασφαλίσει θεσμική χρηματοδότηση από πόρους της Εργατικής Εστίας» σημειώνεται.
«Σοβαρή επιφύλαξη εκφράζεται για την νομιμότητα πληρωμής από τα ΕΛ.ΤΑ. των μισθωμάτων των γραφείων που έχουν παραχωρηθεί στην Π.Ο.Σ.Τ., καθόσον η σχετική πρόβλεψη του νόμου για παραχώρηση γραφείων από τον εργοδότη εκτιμούμε ότι αφορά σε πρωτοβάθμια σωματεία, ενώ η κάλυψη των εν λόγω δαπανών για δευτεροβάθμιες και τριτοβάθμιες συνδικαλιστικές οργανώσεις έχει θεσμοθετηθεί να χρηματοδοτείται από πόρους της Εργατικής Εστίας (από μέρος των εισφορών των εργαζομένων σε αυτήν)» αναφέρεται στα συμπεράσματα του πορίσματος. .
Ακόμη, υπογραμμίζεται ότι «δεν είναι νόμιμη …η διάθεση από τα ΕΛ.ΤΑ. δύο υπαλλήλων στα γραφεία της Π.Ο.Σ.Τ., καθώς και η πληρωμή από την Εταιρεία των κοινοχρήστων δαπανών και των δαπανών κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας των εν λόγω γραφείων, καθόσον αυτές θεωρούνται έμμεσες ενισχύσεις».
«Διαπιστώθηκε ότι τα ΕΛ.ΤΑ. δεν προβαίνουν σε οιονδήποτε έλεγχο των δαπανών που καλύπτουν (με εξαίρεση το κονδύλιο του ενοικίου και των κοινοχρήστων των γραφείων της Π.Ο.Σ.Τ.). Η επιλογή των προμηθευτών και η διενέργεια των σχετικών προμηθειών διενεργείται από την Π.Ο.Σ.Τ., η οποία έχει και την αποκλειστική ευθύνη της διαχείρισης των σχετικών πόρων» τονίζεται στο πόρισμα.
Ο κ. Ρακιντζής αναφέρει ότι τα ΕΛΤΑ. παρακρατούν από τη μισθοδοσία των εργαζομένων μηνιαίες συνδρομές υπέρ της Π.Ο.Σ.Τ, οι οποίες ανήλθαν την περίοδο 1999-2010 σε 11,7 εκατ. ευρώ. Από το συνδυασμό των σχετικών νόμων «συνάγεται ότι η παρακράτηση από τον μισθό των εργαζομένων των ΕΛ.ΤΑ. οιωνδήποτε συνδικαλιστικών εισφορών υπέρ της (Β΄θμιας συνδικαλιστικής οργάνωσης) Π.Ο.Σ.Τ. και η απόδοσή τους απευθείας σε αυτήν είναι αντισυνταγματική, παράνομη και καταχρηστική».
Επίσης, ο κ. αρεοπαγίτης επί τιμή χαρακτηρίζει παράνομη τη συμμετοχή της Π.Ο.Σ.Τ. στο εταιρικό σχήμα των θυγατρικών των ΕΛ.ΤΑ, ΤΑΧΥΜΕΤΑΦΟΡΕΣ Α.Ε. και ΚΕΚ - ΕΛΤΑ, διότι «ο νόμος απαγορεύει στις συνδικαλιστικές οργανώσεις να ασκούν κερδοσκοπική δραστηριότητα».
«Τα ΕΛ.ΤΑ. αποτελούν μεν Ανώνυμη Εταιρεία, υπαγόμενη στις διατάξεις του ν. 2190/1920, διατηρούν, ωστόσο, δημόσιο χαρακτήρα, καθόσον κύριος μέτοχός τους είναι το Ελληνικό Δημόσιο. Το γεγονός αυτό επιβάλλει την τήρηση κανόνων δεοντολογίας και των γενικών αρχών της διαφάνειας, της λογοδοσίας και της υπευθυνότητας στη διαχείριση των εταιρικών υποθέσεων» καταλήγει ο κ. Ρακιντζής.
Διαβάστε ολόκληρο το πόρισμα Ρακιντζή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου