Κυριακή 27 Μαρτίου 2011

Αδειάζουν τους τραπεζικούς λογαριασμούς οι ηλεκτρονικές σπείρες



Εξαρση στις ηλεκτρονικές απάτες παρατηρείται το τελευταίο διάστημα από σπείρες e-απατεώνων. Στο στόχαστρο βρίσκονται τόσο οι συναλλαγές μέσω των ΑΤΜ όσο και μέσω του e-banking.
Στις περισσότερες περιπτώσεις τα συστήματα ασφαλείας των τραπεζών «μπλοκάρουν» εν τη γενέσει τους ηλεκτρονικούς απατεώνες, πριν τα υποψήφια θύματα «τσιμπήσουν» το δόλωμα.
Το τελευταίο διάστημα οι πελάτες του e-banking βομβαρδίζονται με πλήθος μηνυμάτων μέσω Διαδικτύου για «πάγωμα» των καταθετικών λογαριασμών τους, που τα στέλνουν οι ηλεκτρονικές σπείρες, οι οποίες ταυτόχρονα προσπαθούν να αποσπάσουν τους μυστικούς κωδικούς για να αδειάσουν τους τραπεζικούς λογαριασμούς τους.
Τα τελευταία κρούσματα ηλεκτρονικής απάτης είναι τα εξής:
Ηλεκτρονική σπείρα μπλόκαρε ΑΤΜ σε κεντρικά σημεία της Αθήνας, τοποθετώντας μία λεπτή μεταλλική πλάκα στη σχισμή εξόδου των χαρτονομισμάτων, με αποτέλεσμα το μηχάνημα να μη βγάζει τα χρήματα που ζητούσε ο πελάτης. Ωστόσο, η συναλλαγή πραγματοποιούνταν κανονικά και ο πελάτης χρεωνόταν με το ποσό ανάληψης που είχε πληκτρολογήσει. Μόλις ο πελάτης έφευγε από το ΑΤΜ η σπείρα αφαιρούσε τη μεταλλική πλάκα και εισέπραττε το ποσό ανάληψης.
Αλλη ηλεκτρονική σπείρα είχε βάλει στο μάτι πελάτες μεγάλης τράπεζας και δρούσε ως εξής: Εστελνε e-mail στους πελάτες της τράπεζας, με το οποίο τους ζητούσε να επιβεβαιώσουν τα στοιχεία της χρεωστικής κάρτας τους, επειδή επρόκειτο να προχωρήσει στην αναβάθμισή τους. Αποστολέας του e-mail εμφανιζόταν να είναι συγκεκριμένη μεγάλη τράπεζα, που πράγματι προχωρεί στην αναβάθμιση των χρεωστικών καρτών της.
Από την πλευρά τους οι τράπεζες συμβουλεύουν τους πελάτες τους να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί και ποτέ να μην απαντούν σε e-mail που τους ζητούν προσωπικά δεδομένα, μυστικούς κωδικούς, ΡΙΝ κ.λπ. Ποτέ η τράπεζα δεν θα ζητήσει εμπιστευτικές πληροφορίες από τον πελάτη της χρησιμοποιώντας το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο και ουδέποτε θα ζητήσει μυστικούς κωδικούς.
Οι καταναλωτές θα πρέπει να απομνημονεύουν και να μη γράφουν πάνω στην κάρτα το ΡΙΝ.

ΠΩΛΕΙΤΑΙ ΤΟ ΔΗΜOΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΣΤΕΙΡΙΟΥ !!!!!!!!



ΚΑΙ ΤΙ ΑΛΛΟ ΝΑ ΓΡΑΨΟΥΝ ΟΙ ΚΑΤΟΙΚΟΙ ΤΟΥ ΣΤΕΙΡΙΟΥ ΣΤΑ ΠΑΝΟ??

                       ΠΩΛΕΙΤΑΙ !!!!
 ΜΕΤΑ ΤΙΣ ΕΞΑΓΓΕΛΙΕΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΟΥ ΚΑΤΑΡΓΕΙ  ΤΟ ΣΧΟΛΕΙ ΤΟΥΣ,ΟΙ ΚΑΤΟΙΚΟΙ ΤΟΥ ΧΩΡΙΟΥ ΑΝΑΡΤΗΣΑΣΝ ΑΥΤΟ ΤΟ ΠΑΝΟ ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΠΟΛΛΕΣ ΜΑΥΡΕΣ ΣΗΜΑΙΕΣ. ΣΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΟΥ ΤΟΣΑ ΚΑΙ ΤΟΣΑ ΧΡΟΝΙΑ, ΟΛΕΣ ΟΙ ΓΕΝΙΕΣ ΤΟΥ ΓΡΑΦΙΚΟΥ ΑΥΤΟΥ ΧΩΡΙΟΥ, ΒΛΕΠΟΥΝ ΜΕ ΜΕΓΑΛΗ  ΣΤΕΝΑΧΩΡΙΑ ΚΑΙ ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΣΗ ΚΑΙ ΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΚΤΙΡΙΟ ΤΟΥ ΧΩΡΙΟΥ ΤΟΥΣ ΝΑ ΕΓΚΑΤΑΛΕΙΠΕΤΑΙ.

ΚΑΛΗΝΥΧΤΑ


ΠΛΟΥΤΑΡΧΟΣ


Σάββατο 26 Μαρτίου 2011

ΑΥΡΙΟ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΔΕΛΦΟΥΣ,ΑΜΦΙΣΣΑ,ΑΝΤΙΚΥΡΑ ΚΑΙ ΑΛΛΟΥΣ ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΥΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΜΑΣ


Δίστομο


Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια
Μετάβαση σε: πλοήγηση, αναζήτηση
Συντεταγμένες: 38°25′60″N 22°40′00″E / 38.4333, 22.6667
Δίστομο
DISTOMO 002.JPG
Το Δίστομο από τον λόφο Κάναλες
Χάρτης
Θέση στην Ελλάδα
Δίστομο (Ελλάδα)
Δίστομο
Δίστομο
Πληροφορίες
Γεωγραφικό Διαμέρισμα Στερεά Ελλάδα
Περιφέρεια Στερεά Ελλάδα
Νομός Βοιωτίας
Δήμος Διστόμου
Επίσημος πληθυσμός 2.048 (2001)
Υψόμετρο 450 m
Ταχυδρομικός κώδικας 321 00
Τηλεφωνικός κωδικός +30 22670
Το Δίστομο είναι ένας ημιορεινός οικισμός στο νοτιοδυτικό τμήμα της επαρχία Λιβαδειάς του νομού Βοιωτίας, δημοτική ενότητα του Καλλικρατικού δήμου Διστόμου-Αράχωβας-Αντίκυρας και έδρα του δήμου με τρεις οικισμούς , τον οικισμό του Διστόμου, τον οικισμό της Παραλίας Διστόμου και τον οικισμό του Αγίου Νικολάου. Ο πραγματικός πληθυσμός του οικισμού, σύμφωνα με την απογραφή του 2001, είναι 2.048 κάτοικοι. Βρίσκεται στο βορειοδυτικό τμήμα του νομού Βοιωτίας, χτισμένο σε μία μικρή πεδιάδα που σχηματίζεται ανάμεσα στα όρη Κίρφη, Παρνασσός και Ελικώνας.Απέχει 160 χλμ από την Αθήνα, 25 χλμ απο τη Λιβαδειά, 13 χλμ από την Αράχωβα, και 15 περίπου χιλιόμετρα από τη Δεσφίνα.

 Ιστορία

 Αρχαία και Ρωμαϊκή ιστορία

Στην αρχαιότητα το Δίστομο λεγόταν ΄Αμβροσσος ή Άμβρωσσος ή Άμφρυσσος και ανήκε στην Φωκίδα[1]. Ιδρύθηκε από τον ομώνυμο ήρωα και στην πόλη υπήρχε ιερό της θέας Άρτεμης Δικτυνναίας.
Η ΄Αμβροσσος ήταν μία από τις πόλεις που κατέστρεψε ο Περσικός στρατός του Ξέρξη στο πέρασμά του από την Φωκίδα.[2] Ξεθεμελιώθηκε το 346 π.χ. από τον Φίλιππο Β΄ τον Μακεδόνα κατά τον Ιερό πόλεμο και γρεμίστηκε το διπλό τέιχος[3] της πόλης το οποίο επαναχτίστηκε λίγο πρίν από τη μάχη της Χαιρώνειας (338 π.χ.) και το 198 π.χ. κυριεύτηκε από τους Ρωμαίους με αρχηγό τον Φλαμινίνο. Όταν την επισκέφθηκε ο Παυσανίας μας λέει ότι μεγάλο μέρος της πεδιάδας που την περιβάλλει καταλαμβάνεται από αμπέλια και υπάρχει ένας θάμνος στην περιοχή που ονομάζεται κόκκος και χρησιμοποιήτε για βαφή. Από ενεπίγραφη πλάκα του 3ου αιώνα μ.χ. μαθαίνουμε ότι στην Αμβρυσσό γίνονταν κάθε τετραετία γυμναστικοί και ιππικοί αγώνες. Έχει βρεθεί μία αναθηματική επιγραφή στο Κορύκειο Άνδρο του Παρνασσού που αναγράφει το όνομα ενός Αμβρύσσιου. Συγκεκριμένα αναφέρει «ΕΥΣΤΡΑΤΟΣ ΑΛΚΙΔΑΜΟΥ ΑΜΒΡΥΣΙΟΣ ΣΥΜΠΕΡΙΠΟΛΟΙ ΠΑΝΙΝΥΜΦΑΙΣ», σε βάση μαρμάρινη και σε δυο αγγεία πήλινα για την αφιέρωση του σπηλαίου. 

 Βυζαντινή, Νεότερη και Πρόσφατη ιστορία
Το Μαυσωλείο
Επί Βυζαντινής Αυτοκρατορίας η περιοχή δέχτηκε επιδρομές από Γότθους, Ούννους και Σλάβους. Μετά την πρώτη άλωση της Κωνσταντινούπολης το 1204 μ.χ., κυριάρχησαν στην περιοχή οι Φράγκοι, οι Ενετοί, οι Καταλανοί και τέλος οι Τούρκοι. Είναι από τα λίγα μέρη της περιοχής που πέρασαν αδιάλειπτα στην ιστορία χωρίς ερήμωση. Από ευρωπαίους περιηγητές ( 1610 - 1895 ), (Από τους τελευταίους ο Αυστριακός Ludwig Salvator ), έχουμε μαρτυρίες για αρχαία έθιμα από τους κατοίκους του Διστόμου, και για μέρος που αριθμούσε 110 μέχρι 130 σπίτια ( 1776 ).Επίσης για αυστηρά μονόγλωσσο μέρος, πράγμα που σχολίασαν όλοι οι περιηγητές, γιατί εκείνη την περίοδο ( από το 1400 ) είχαν εισβάλλει Σλάβοι και Αλβανοί[4] στην ευρύτερη περιοχή Βοιωτίας και Αττικής, με αποτέλεσμα να μην ακούνε την ελληνική γλώσσα οι ευρωπαίοι περιηγητές σε άλλα μέρη [5]
Κατά την Επανάσταση του 1821 στο Δίστομο έγιναν δύο μάχες : η πρώτη στις 9 Μαΐου 1825 και η δεύτερη τον Ιανουάριο του 1827. Το Δίστομο συμμετείχε στους Βαλκανικούς Πολέμους 1912-1913 και στη Μικρασιατική εκστρατεία 1921-1922
Το Δίστομο έγινε ιδιαίτερα γνωστό για τη σφαγή που πραγματοποιήθηκε από τα γερμανικά στρατεύματα κατοχής στις 10 Ιουνίου του 1944. Την ημέρα αυτή οι Γερμανοί προχώρησαν σε εκτεταμένες σφαγές αφήνοντας πίσω τους 218 νεκρούς, ανάμεσά τους και βρέφη [6]. Η θηριωδία αυτή ξεσήκωσε παγκόσμια κατακραυγή και ακόμα και σήμερα προκαλεί συγκίνηση. Σε εξέλιξη βρίσκεται και η αγωγή των θυμάτων του Διστόμου, εναντίον του Γερμανικού Δημοσίου, θέμα που αποτελεί παγκόσμια είδηση και πάντα παρακολουθείται με ενδιαφέρον εδώ και αρκετά χρόνια με πρωτοπόρους στον αγώνα της δικαίωσης τον Θηβαίο Δικηγόρο Ιωάννη Σταμούλη και τον Διστόμίτη αστροφυσικό και μεταφραστή Αργύρη Σφουντούρη, που έγινε ταινία η ζωή του (Ένα τραγούδι για τον Αργύρη) και έκανε τον γύρω του κόσμου προσφάτως[7]

 Έθιμα

Το ένα εθιμο λοιπόν που υπάρχει ακόμη και σήμερα την περίοδο των απόκρεω και που το συνάντησαν οι περιηγητές, είναι οι περίφημοι Κουδουναραίοι, που ντυμένοι με προβιές και φύλλα ελιάς βγαίνουν στους δρόμους και αλαλάζουν φέρνοντας την άνοιξη.
Άλλο έθιμο ήταν την περίοδο του Αγίου Γεωργίου στο πολύ παλιό εκκλησάκι που υπάρχει λίγο έξω από το Δίστομο ο διαγωνισμός δύναμης στην άρση πέτρας, έθιμο που υπάρχει σήμερα στην Αράχωβα καθώς εδώ οι νέοι το εγκατέλειψαν.

  Αξιοθέατα

Το Δίστομο από τον λόφο Μελίστρες
  • Η Μουσειακή συλλογή Διστόμου
  • Το Μουσείο Θυμάτων Ναζισμού στο χώρο του παλιού Δημοτικού Σχολείου Διστόμου
  • Το Μαυσωλείο των θυμάτων της 10ης Ιουνίου 1944 στο λόφο Κάναλες .
  • Η Ακρόπολη της ΄Αμβροσσου

   Προϊόντα

Τα σημαντικότερα προϊόντα που παράγονται στην περιοχή είναι τα εξής:
  • Ελιές και Λάδι
  • Σταφύλια και Κρασί
  • Κρέατα
  • Τυροκομικά προϊόντα
  • Μέλι

      Δείτε επίσης

ΑΡΑΧΩΒΑ

Η Αράχωβα είναι μία ορεινή κωμόπολη του Νομού Βοιωτίας χτισμένη στις νότιες πλαγιές του Παρνασσού σε υψόμετρο 960 μέτρων. Αποτελούσε έδρα του ομώνυμου δήμου μέχρι τα τέλη του ενώ με την εφαρμογή του προγράμματος Καλλικράτης εντάχθηκε στον νέο δήμο Διστόμου - Αράχοβας - Αντίκυρας. Ο πληθυσμός της σύμφωνα με την απογραφή του 2001 είναι 3.703 κάτοικοι, ενώ ο πληθυσμός ολόκληρου του δήμου ήταν είναι κάτοικοι. Αποτελεί δημοφιλές χειμερινό θέρετρο, χάρη στην ύπαρξη χιονοδρομικού κέντρου και τη μικρή της απόσταση από την Αθήνα (περίπου 160 χιλιόμετρα).


 Τοποθεσία

Η Αράχωβα είναι χτισμένη σε μία πλαγιά του Παρνασσού, που καταλήγει σε μία χαράδρα, στο βάθος της οποίας ρέει ποταμός Πλείστος. Το μέσο υψόμετρο του οικισμού είναι 960 μέτρα. Ο οικισμός βρίσκεται πάνω στην κύρια οδό που συνέδεε από την αρχαιότητα τους Δελφούς και την πεδιάδα της Άμφισσας με την Βοιωτία. Η θέση της πάνω σε ένα σημαντικό πέρασμα βοήθησε στην ανάπτυξη της Αράχωβας σε μεγαλύτερο βαθμό από τα γειτονικά της μέρη. Ο οικισμός απέχει 12 χιλιόμετρα από τους Δελφούς, που βρίσκονται δυτικότερά και 160 χιλιόμετρα από την Αθήνα.

 Ιστορικά στοιχεία

Οι παλαιότερες αναφορές για την Αράχωβα ανήκουν στον 14ο αιώνα. Η επικρατέστερη άποψη για την προέλευση της ονομασίες είναι πως προέρχεται από τη νοτιοσλαβική λέξη Οrechova που σημαίνει καρυδότοπος. Η Αράχωβα αναπτύχθηκε σε μεγαλύτερο βαθμό από τους γειτονικούς της οικισμούς γιατί ήταν χτισμένη στο κύριο πέρασμα που συνέδεε τη Φωκίδα με τον πλούσιο κάμπο της Άμφισσας και το σημαντικό ναυτικό κέντρο του Γαλαξειδίου, με τη Βοιωτία και την Αττική.
Τον Νοέμβριο του 1826 (18-24), ο Γεώργιος Καραϊσκάκης, αντιμετώπισε στην Αράχωβα το στρατό του Μουσταφάμπεη. Η μάχη ήταν νικηφόρα για τους Έλληνες, ενώ ο ίδιος ο Μουσταφάμπεης σκοτώθηκε.
Η Αράχωβα ευνοΐθηκε από την γειτνίασή της με τους Δελφούς. Οι ομάδες επισκεπτών του αρχαιολογικού χώρου των Δελφών οδήγησαν στην τουριστική αξιοποίηση της περιοχής που έγινε μεγαλύτερη μετά την δημιουργία των χιονοδρομικών κέντρων και την ανάπτυξη του χειμερινού τουρισμού στην Ελλάδα.
Πολιούχος της Αράχωβας είναι ο Άγιος Γεώργιος και κάθε χρόνο λαμβάνουν χώρα τριήμερες εκδηλώσεις προς τιμήν του αγίου, με διάφορα τοπικά έθιμα. Διοικητικές μεταβολές
Ο παλαιός δήμος Αράχωβας
Η Αράχωβα αποτέλεσε ξεχωριστή κοινότητα από το 1912 μέχρι το 1946. Το 1946 η κοινότητα Αράχωβας αναγνωρίστηκε σε δήμο,[1] ο οποίος παρέμεινε αμετάβλητος μέχρι την εφαρμογή του προγράμματος Καλλικράτης, το 2011, οπότε καταργήθηκε και εντάχθηκε στον νέο δήμο διευρυμένο Διστόμου - Αράχοβας - Αντίκυρας. Στον δήμο Αράχωβας ανήκαν επίσης οι οικισμοί Καλύβια Λιβαδιού Αραχώβης και Ζεμενό Αράχοβας.


 Φωτογραφίες

Arachova hoj05.jpg Arachova hoj17.jpg Arachovа Delfon street.jpg Arachova-panigyri.jpg Arachova, Viotia, Greece - View on city.jpg

ΣΤ' ΑΓΝΑΝΤΙ ΤΗΣ ΡΟΥΜΕΛΗΣ

ΣΑΣ ΚΑΛΩΣΟΡΙΖΟΥΜΕ ΣΤΟ ΑΝΑΝΕΩΜΕΝΟ ΜΑΣ BLOG, ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΑΠΟ ΕΧΘΕΣ ΕΙΝΑΙ ΣΤΟ ΔΙΑΔΥΚΤΙΟ ΜΕ ΚΑΙΝΟΥΡΙΟ ΟΝΟΜΑ. ΕΝΑ ΟΝΟΜΑ ΠΟΥ ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΑΠΕΥΘΥΝΘΕΙ ΚΑΙ ΣΕ ΑΛΛΟΥΣ ΚΑΤΟΙΚΟΥΣ ΤΗΣ  ΕΥΡΥΤΕΡΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΜΑΣ ΚΑΙ ΝΑ   ΞΕΦΥΓΟΥΜΕ ΑΠΟ ΤΑ ΣΤΕΝΑ ΠΕΡΙΘΩΡΙΑ ΕΝΟΣ ΠΑΝΕΜΟΡΦΟΥ ΧΩΡΙΟΥ( ΑΓΟΡΙΑΝΗΣ).ΘΑ ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΟΥΜΕ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΑΡΑΧΩΒΑ,ΔΕΛΦΟΥΣ,ΔΙΣΤΟΜΟ,ΑΝΤΙΚΥΡΑ,ΠΑΡΑΛΙΑ ΔΙΣΤΟΜΟΥ(ΑΣΠΡΑ ΣΠΙΤΙΑ),ΑΜΦΙΣΣΑ,ΙΤΕΑ ΚΑΙ ΒΕΒΑΙΑ ΘΑ ΣΥΝΕΧΙΣΟΥΜΕ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΛΛΗ ΠΠΛΕΥΡΑ ΤΟΥ ΠΑΡΝΑΣΣΟΥ(ΑΓΟΡΙΑΝΗ, ΠΟΛΥΔΡΟΣΣΟ,ΑΜΦΙΚΛΕΙΑ κ..α.)
ΜΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΣΚΟΠΟ ΚΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΗ ΟΤΙ ΘΑ ΜΑΣ ΣΤΗΡΙΞΕΤΕ ΞΑΝΑ,ΓΙΑ ΝΑ ΑΚΟΥΣΤΕΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ Η ΦΩΝΗ ΜΑΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ Η ΔΙΚΗ ΣΑΣ ΜΕΣΩ ΑΥΤΟΥ ΕΔΩ ΤΟΥ BLOG,  ΣΑΣ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ ΕΔΩ ΠΟΥ ΜΕ ΧΑΡΑ ΘΑ ΦΙΛΟΞΕΝΗΣΟΥΜΕ ΤΙΣ ΑΠΟΨΕΙΣ ΣΑΣ, ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΑΝΤΙΡΗΣΕΙΣ ΣΑΣ.
    


                    ΜΕΤΑ ΤΙΜΗΣ:   Ο ΕΝΑΣ ΕΚ ΤΟΥ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΩΝ ΤΟΥ BLOG:  
                                               ΣΤ ΑΓΝΑΝΤΙ ΤΗΣ ΡΟΥΜΕΛΗΣ


Γεώργιος Καραϊσκάκης (1872-1827) - Το λιοντάρι της Ρούμελης.


Ο Γεώργιος Καραϊσκάκης ή Καραΐσκος, αποτελεί μια από τις πιο θρυλικές μορφές της Επανάστασης του 1821. Υπήρξε αρχικά Αρματολός και στην συνέχεια αρχιστράτηγος της Ρούμελης (Στερεά Ελλάδα) κι ένας εκ των κορυφαίων στρατηγών του Αγώνα.

Απ’ όλους τους ιστορικούς αναφέρεται ως «γιος της καλογριάς» Ζωής Διμισκή (ανιψιά του περίφημου κλεφταρματολού της Άρτας Γώγου Μπακόλα και χήρα του Γιαννάκη Μαυροματιανού που πέθανε νωρίς), που γεννήθηκε το 1872 εντός σπηλαίου κοντά στο χωριό Μαυρομμάτι Καρδίτσας. Για κάποιους, πατέρας του ήταν ο κλεφταρματωλός του Βάλτου Δημήτρης Ίσκος (Φωτιάδης) ή Καραΐσκος (Περραιβός, Γαζής, Βλαχογιάννης), για κάποιους άλλους ο κλέφτης Αραπόγιαννος, ενώ για κάποιους άλλους παραμένει μυστήριο. Υπάρχει όμως και μία σημαντική μαρτυρία του υπαρχηγού του Ναπολέοντος Ζέρβα και του ΕΔΕΣ Μιχάλη Μυριδάκη που θα πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπ’ όψιν για την πατρική του καταγωγή. Στο βιβλίο του «Η Εθνική Αντίσταση ΕΔΕΣ-ΕΘΕΑ 1941-44 τόμος Α΄», αναφέρει ότι όταν βρισκόταν στο χωριό Σκουληκαριά της Ηπείρου πολεμώντας τους Ιταλούς, συνομιλούσε με κατοίκους του χωριού.

Ένας απ’ αυτούς του είπε για την καταγωγή του Καραϊσκάκη:
«Εγνώριζα ότι ο Καραϊσκάκης καταγόταν απ’ την Σκουληκαριά αλλά μου έκανε εντύπωση, όταν μου είπαν, ότι πρώτα είχε αρχίσει αυτός τον εθνικό αγώνα απ’ τον Αη Λια. Όταν δε, ερώτησα αυτόν πως το γνωρίζει αυτός μου απήντησε, ότι απ’ τις ιστορίες παλαιοτέρων συγχωριανών του και από ένα μικρό βιβλίο που είχαν εκδώσει το 1843 δώδεκα δημογέροντες της Σκουληκαριάς, δηλαδή δεκαοκτώ έτη μετά απ’ τον θάνατό του, σχετικά με τον τρόπο που εγεννήθη απ’ τους γονείς του και την ιστορία των πρώτων χρόνων της ζωής του.

Συγκεκριμένα μου είπε ότι ο Γεώργιος Καραϊσκάκης ήταν νόθο παιδί μιας πεντάμορφης κοπέλας της Σκουληκαριάς της Διαμάντως Διμισκή και ενός αρματωλού του Νικολάου Πλακιά κι αυτού κατοίκου της Σκουληκαριάς και ότι εγεννήθη μέσα σ’ ένα κελί του μοναστηριού της Παναγίας της Σκουληκαριάς. Εκεί είχαν κλείσει την Διαμάντω οι δύο κλέφτες αδελφοί της, Κώστας και Γιώργος, για ν’ αποφεύγει τις ενοχλήσεις των Τούρκων, που είχαν μόνιμα εγκαταστημένα καρακόλια στο χωριό. Γι’ αυτό τον λόγο αυτή ύστερα από απόφαση της μάνας της και των αδελφών της ζούσε στο μοναστήρι και φορούσε ράσα χωρίς να είναι καλογριά.

Η Διαμάντω όταν ζούσε στο μοναστήρι εσυνδέθη ερωτικά με τον αρματωλό συγχωριανό της Νικόλαο Πλακιά απ’ τον οποίο και έμεινε παράνομα έγκυος και η εγκυμοσύνη της είχε μείνει μυστική ακόμα και απ’ τον ηγούμενο του μοναστηριού, Καλλίνικο, συγγενή της Διαμάντως.

Ύστερα από σαράντα μέρες μετά την γέννηση του παιδιού ο ηγούμενος του μοναστηριού με κάθε μυστικότητα και με το όνομα Ζωή, έστειλε αυτήν και το νεογέννητο στον φίλο του ηγούμενο του μοναστηριού του Αγίου Γεωργίου στο Μαυρομμάτι της Καρδίτσας, που πριν με επιστολή του τον είχε ειδοποιήσει. Εκείνος για να την προστατεύσει την πήρε χωρίς ράσα βέβαια για να εργάζεται στην υπηρεσία του μοναστηριού και να μεγαλώνει το παιδί της.

Μετά από οκτώ έτη ξαναγύρισε στην περιοχή του τόπου της γεννήσεώς της. Εγκαταστάθηκε σαν Ζωή πάλι στο χωριό Δούνιτσα του Βάλτου γειτονικό χωριό της Σκουληκαριάς. Εκεί δούλευε και είχε μαζί της τον γιο της Γεώργιο στο αρχοντικό του Δημητρίου Ίσκου, που σαν τραυματία τον είχε περιποιηθεί στο μοναστήρι τ’ Αη Γιώργη της Καρδίτσας. Επειδή το παιδί δούλευε σαν παραγιός του Ίσκου και είχε πολύ μαύρο δέρμα, τα παιδιά της Δούνιτσας τον φώναζαν Καρά (από την τουρκική λέξη kara=μαύρος, πολύ μελαχροινός) του Ίσκου. Λόγω του ότι το μυστικό είχε μαθευτεί οι κλέφτες αδελφοί της Διαμάντως σκότωσαν τον σπιούνο Νικόλαο Πλακιά μέσα στον συνοικισμό Γιαννιώτη, όταν αυτός οδηγούσε τούρκικο ασκέρι εναντίον τους».

Επομένως σύμφωνα με αυτή την μαρτυρία ο Καραϊσκάκης, ούτε γιος καλόγριας υπήρξε, όπως αρέσκεται να προσφωνείται απ’ την «επίσημη ιστορία» μας, ούτε πατέρα είχε τον Ίσκο ή τον Αραπόγιαννο. Οι πρώτοι βιογράφοι του, Γεώργιος Γαζής, Δημ. Αινιάν και Κων/νος Παπαρρηγόπουλος ομολογούν και γράφουν, πως ο Καραϊσκάκης είναι Αρτινός και γεννήθηκε στη Σκουληκαριά. Οι αγωνιστές του ‘21 Νικόλαος Κασομούλης και Λάμπρος Κουτσονίκας γράφουν, ότι «Ο Καραϊσκάκης κατήγετο από το Ραδοβύζι» εννοώντας, βέβαια, τη Σκουληκαριά. Οι ξένοι Ιστορικοί Φ. Πουκεβίλ. Μ. Μπαρθόλντι και ο Αύγουστος Φάμπρ γράφουν πως ο Καραϊσκάκης είναι Αρτινός και γεννήθηκε στη Σκουληκαριά. Ο ίδιος δεν μίλησε ποτέ και σε κανέναν για τον πατέρα του, παρά αποκαλούσε τον εαυτό του περήφανα και σαρκαστικά μπάσταρδο ή μούλο.

Τα παιδικά χρόνια
Πέρασε πολύ δύσκολα παιδικά χρόνια, τρώγοντας «ξύλο και μπομπότα». Ντύνονταν με κουρέλια με ήλιο και με χιόνι. Ξυπόλητος όπως ήταν χειμώνα καλοκαίρι συνήθισε να περπατάει στις πέτρες και στα χιόνια στ’ αγκάθια και στις τσουκνίδες, ανέβαινε τα βουνά πιο γρήγορα από τα κατσίκια που φύλαγε, έγινε ένα με αυτά έμαθε τα κατατόπια και τα περάσματα σκαρφάλωνε μαζί τους εκεί που δεν πήγαινε άνθρωπος, γιατί μαζί τους αισθάνονταν καλύτερα πιο άνετα, έβλεπε τον κόσμο από μακριά. Σε ηλικία οκτώ ετών έχασε την μητέρα του τον μόνο άνθρωπο που του φέρονταν ανθρώπινα. Η ζωή του έγινε κόλαση. Οι ξένοι καταφρόνεσαν το παιδί περισσότερο από ποτέ και γύρευαν μ’ αδιάκοπη δούλεψη να τους πληρώνει το ξεροκόμματο που του έδιναν να φάει. Όταν τσακώνονταν με κάποιο άλλο παιδί μαζευόντουσαν όλοι μαζί, τον έδερναν και τον αποκαλούσαν μπάσταρδο και μούλο άσχετα αν είχε δίκιο η όχι. Ήταν φιλόνικος, βλάσφημος και βωμολόχος, χαρακτηριστικά που απέκτησε από αυτά τα δύσκολα παιδικά του χρόνια.

Όταν μεγάλωσε δεν ξέχασε την μιζέρια την φτώχεια και την αδικία που πέρασε στα παιδικά του χρόνια. Γι’ αυτό συμπονούσε τον αδύνατο και κατηγορούσε όσους του φέρνονταν άδικα. Συχνά, όταν πια μεγάλωσε έλεγε: «Όποιος γίνεται αφέντης χωρίς να γίνει δούλος, είναι μπάσταρδος αφέντης κι αλίμονο στο δούλο». …

Και μην ξεχαστείτε.. Αλλάζει η ώρα απόψε τα ξημερώματα...


Τα ξημερώματα απόψε (αύριο) Κυριακή 27 Μαρτίου 2011, ξεκινά η εφαρμογή του μέτρου της Θερινής Ώρας σε όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Για κάποιους μπαίνει επίσημα το καλοκαίρι, για κάποιους άλλους χάσιμο μιας ώρας ύπνου. Σε όποιους και αν ανήκετε μην λησμονήσετε να αλλάξετε τους δείκτες του ρολογιού...
  ...στις 3 το πρωί της Κυριακής, θα πρέπει να μετακινήσετε τους δείκτες των ρολογιών, μία ώρα μπροστά, δηλαδή θα δείχνουν 4 το πρωί.

Σήμερα Η Ώρα της Γης...

 Σήμερα, Σάββατο 26 Μαρτίου, στις 20:30 μμ, η WWF (http://www.wwf.gr/earthhour/) καλεί όλους τους κατοίκους της γης να συμμετάσχουν στην Ώρα της Γης... με το σύνθημα, ξεπεράστε  τον εαυτό σας, με θετική ενέργεια και καλή διάθεση, σβήστε τα φώτα και τις ηλεκτρικές σας συσκευές για μια ώρα, κι αν μπορείτε ξεπεράστε και την μια ώρα...ξεπεράστε τον εαυτό σας! Βάλτε στόχο :
«Θα σβήνω όσες λάμπες δεν χρειάζομαι», «θα είμαι πιο συνεπής στην ανακύκλωση», «θα παροτρύνω τους φίλους μου να υιοθετήσουμε μια άλλη στάση ζωής»…


Τα 60 λεπτά λειτουργούν συμβολικά δίνοντας ένα διαχρονικό μήνυμα σε όλους μας ότι για να ζούμε σε αυτό το πλανήτη πρέπει να τον προσέχουμε.
Ήδη ο πλανήτης με τα γεγονότα των ημερών της καινούριας χρονιάς έχει επιβαρυνθεί πάρα πολύ, μας κρούει τον κώδωνα του κινδύνου, καιρός να τον ακούσουμε...
Η Ώρα της Γης πλησιάζει… Σάββατο 26 Μαρτίου, στις 20:30 μμ, ας ξεπεράσουμε τον εαυτό μας!





Πέμπτη 24 Μαρτίου 2011

ΟΙ ΜΙΚΡΕΣ ΧΑΡΕΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ


..αφορισμοί της νυχτιάς.. νυχτιά γιορτάνι..νυχτιά γιομάτη θάματα.. νυχτιά σπαρμένη μάγια...


Αν μια νύχτα του Ιούνη μπορούσε να μιλήσει θα καυχιόταν ότι επινόησε τον ρομαντικό έρωτα.
Bern Williams, Αμερικανός προγραμματιστής

Το υποσυνείδητο εκδικείται τη νύχτα.
Louis Scutenaire, 1905-1987, Βέλγος σουρεαλιστής συγγραφέας & αναρχικός

Την αυγή μπορείς να την φτάσεις μόνο περπατώντας το μονοπάτι της νύχτας.
Χαλίλ Γκιμπράν, 1883-1931, Λιβανοαμερικανός ποιητής & φιλόσοφος

Ας μην ανυπομονεί να περπατήσει στο σκοτάδι αυτός που δεν έχει δει το σκοτάδι να πέφτει.
J.R.R. Tolkien, 1892-1973, Άγγλος συγγραφέας

Για μια ευτυχισμένη ζωή, οι μέρες πρέπει να είναι επιμελώς σχεδιασμένες και οι νύχτες αφημένες στην τύχη.
Mignon McLaughlin, 1913-1983, Αμερικανίδα αρθρογράφος

Ποτέ δεν χρειάζεται να αλλάξεις τίποτα σε κάτι που σηκώθηκες στη μέση της νύχτας για να γράψεις.
Saul Bellow, 1914-2005, Αμερικανοκαναδός συγγραφέας, Νόμπελ 1976

Οι γυναίκες είναι ωραίες στο φως της ημέρας, αλλά είναι περισσότερο ωραίες στις σκιές της νύχτας.
Andrzej Majewski, 1963-, Πολωνός συγγραφέας και σκηνοθέτης

Το πρωί είναι το ξεκίνημα της νύχτας. Η γέννηση είναι το ξεκίνημα του θανάτου
Ηράκλειτος, 544-684 π.Χ., Ίων φιλόσοφος

Το να πεθαίνεις είναι μια άγρια νύχτα και ένας καινούργιος δρόμος.
Emily Dickinson, 1830-1886, Αμερικανίδα ποιήτρια

Η ερώτηση είναι η εξής: Από πού έρχεται ο άνθρωπος; Πού πηγαίνει ο άνθρωπος; Μπορώ να δηλώσω με ευχαρίστηση πως ο άνθρωπος έρχεται και φεύγει μέσα στη νύχτα.
Emile Zola, 1840-1902, Γάλλος συγγραφέας

Την ημέρα, είναι η ζωή των πλασμάτων, αλλά τη νύχτα, είναι η ζωή των πραγμάτων.
Alphonse Daudet, 1840-1897, Γάλλος συγγραφέας

Και ο καλύτερος από όλους τους τρόπους
για να μακρύνουμε τις μέρες μας
είναι να κλέψουμε μερικές ώρες από τη νύχτα, αγαπητή μου.

Thomas Moore, 1779-1852, Ιρλανδός ποιητής

Η προσευχή είναι το κλειδί της ημέρας και η κλειδαριά της νύχτας.
George Herbert, 1593-1633, Ουαλός ποιητής










Υπάρχουν νύχτες που οι λύκοι είναι σιωπηλοί και μόνο το φεγγάρι ουρλιάζει.
George Carlin, 1936-2008, Αμερικανός κωμικός


Προσδέστε τις ζώνες σας. Θα είναι μια ανώμαλη νύχτα.
Η Betty Davis στο "Όλα γύρω από την Εύα"
(Ερώτηση: το "bumpy night" πώς αλλιώς μεταφράζεται;)




Νύχτα γεμάτη θάματα, νύχτα σπαρμένη μάγια.
Διονύσιος Σολωμός, 1797-1857, Εθνικός Ποιητής

σαν αυγό
με ρούφηξε η νύχτα
σαν τσόφλι με πέταξε

Ντίνος Χριστιανόπουλος, 1931-, Ποιητής

Μην με κοιτάς, θα σε θυμίσω εγώ που μ’ είδες:
Στην άμμο απάνω ανάστροφα σ’ είχα ζαβώσει
τη νύχτα που θεμέλιωναν τις πυραμίδες.

Νίκος Καββαδίας, 1910-1975, Ποιητής

Το ποίημα θέλω να είναι νύχτα, περιπλάνηση
σε ξεμοναχιασμένους δρόμους και σε αρτηρίες,
όπου η ζωή χορεύει… 

Νίκος Ασλάνογλου, 1931-1996, Ποιητής

Τετάρτη 23 Μαρτίου 2011

Η ΜΑΝΑ...

 
3 Χρονών: "Σε αγαπώ μανούλα!"10 Χρονών: "Καλά οτι πεις μαμά".16 Χρονών: "Η μαμά μου είναι τόσο ενοχλητική!"18 Χρονών: "Θέλω να φύγω από αυτό το σπίτι".25 Χρονών: "Μαμά, είχες δίκιο".30 Χρονών: "Θέλω να γυρισω πίσω στο σπίτι της μαμάς!"50 Χρονών: "Δέν θέλω να χάσω την μαμά μου!"70 Χρονών: Θα έδινα τα παντα για να ήταν εδώ η μαμά μαζι μου. "Έχουμε μια Μάνα!'' Να αγαπάτε την μαμά σας!! ♥ ♥ ♥ ♥

ΤΑ ΠΑΡΑΤΡΑΓΟΥΔΑ....

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ ΜΑΣ ΕΣΤΕΙΛΕ ΕΝΑ Ε-ΜΑΙΛ ΚΑΙ ΜΑΣ ΕΝΗΜΕΡΩΝΕΙ ΓΙΑ ΚΑΠΟΙΟ ΣΟΒΑΡΟ ΘΕΜΑ. ΠΑΡΟΛΑΥΤΑ ΔΕΝ ΘΑ ΑΝΑΡΤΗΣΟΥΜΕ ΟΛΟ ΤΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΓΙΑ ΕΥΝΟΗΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ:
         TIΣ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΗΜΕΡΕΣ, ΣΤΗΝ ΕΥΡΥΤΕΡΗ ΠΕΡΙΟΧΗ ΜΑΣ ΓΙΝΟΝΤΑΝ ΕΝΤΑΤΙΚΟΙ 
         ΕΛΕΓΧΟΙ ΣΕ ΕΠΙΧΗΡΕΙΣΕΙΣ ΑΠΟ ΔΙΑΦΟΡΑ ΣΥΝΕΡΓΕΙΑ. ΕΝΑ ΑΠΟ ΑΥΤΑ ΗΤΑΝ ΚΑΙ 
         ΤΟΥ ΙΚΑ ΑΠΟ ΤΑ ΚΕΝΤΡΙΚΑ. ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ ΤΗΣ ΙΤΕΑΣ ΟΜΩΣ, ΣΕ ΚΑΠΟΙΟΝ    
        ΕΛΕΓΧΟ ΤΑ ΑΙΜΑΤΑ ΑΝΑΨΑΝ ΑΠΟ ΕΝΑΝ ΠΕΛΑΤΗ ΕΝΟΣ ΜΑΓΑΖΙΟΥ, ΚΑΙ Η 
       ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΔΟΘΗΚΕ ΣΤΟ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΟ ΤΜΗΜΑ..

Αρχαιολογικό Μουσείο Δελφών

 

                                     ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ


Σας προσκαλούμε στην εκδήλωση προς τιμήν των δύο δωρητριών
της μελέτης αναστήλωσης του Αρχαίου Θεάτρου Δελφών,
κων Θεοδώρας και Πολυτίμης Ανδρεοπούλου,
την Πέμπτη 31 Μαρτίου 2011 και ώρα 19:00
στο Αρχαιολογικό Μουσείο Δελφών

ΟΜΙΛΗΤΕΣ:
• Παναγιώτα Γαζή, Αντιπεριφερειάρχη Στερεάς Ελλάδας: «Η χαρά και η ευθύνη για την ανάδειξη ενός μεγάλου μνημείου»
• Νικόλαος Φουσέκης, Δήμαρχος Δελφών: «Πραγματοποιείται ένα όνειρο που χρόνια περιμέναμε»
• Αθανασία Ψάλτη, Προϊσταμένη Ι’ Εφορείας Προϊστορικών & Κλασικών Αρχαιοτήτων: «Η ανάδειξη του Αρχαίου Θεάτρου των Δελφών. Από το εθνικό όραμα στην ατομική πρωτοβουλία»
• Σταύρος Μπένος, Πρόεδρος του «Διαζώματος»: «Μια σπουδαία χειρονομία για ένα σπουδαίο μνημείο»

συνολικες επισκεψεις