Σύλλογος Επαγγελματιών Πολυδρόσου Παρνασσού Προς Διευθύνοντα Σύμβουλο Ε.Τ.Α. Κο Δ. Λάμπρου Κοινοποίηση Βουλευτή Φωκίδας Κα Α. Παπαθανάση Αντιπεριφερειάρχη Κα Γ. Γαζή Αντιδήμαρχο Δ.Ε. Παρνασσού Δ. Δελφών Κο Μανανά Δημοτικούς Συμβούλους Κο Τζιβάρα,... Κο Θάνο Πρόεδρο Τ.Σ. Πολυδρόσου Κο Μολιώτη Μέλη Τ.Σ. Πολυδρόσου Κο Αδαμάκο, Κο Κουτσουμπό Διευθυντή Χ.Κ.Π. Κο Δρίβα Σύλλογο Τουριστικής Ανάπτυξης Αμφίκλειας Αξιότιμε Κε Λάμπρου, με έγγραφό σας στις 14-3-11 (Α.Π. 1220), που αποστείλατε στον σύλλογό μας, ζητάτε να σταθούμε αρωγοί στην προσπάθεια της Ε.Τ.Α. για την ανάπτυξη του Χιονοδρομικού Κέντρου Παρνασσού, “με ρεαλιστικές, αντικειμενικές και υπεύθυνες προτάσεις” όπως αναφέρετε συγκεκριμένα. Οι συνεργασίες, μεταξύ των μερών που ασχολούνται με το τουρισμό, είναι επιτακτικό να λειτουργούν, αφού θεωρητικά ο στόχος μας είναι κοινός. Η ορθή ανάπτυξη του χειμερινού τουρισμού στην περιοχή του Παρνασσού, που όλοι επιδιώκουμε σε αυτές τις δύσκολες εποχές, επιβάλλει ευρύτητα, πλουραλισμό, ευελιξία και εξωστρέφεια. Οι συνεργασίες όμως, είναι εφικτές και επιτυχημένες, όταν οι σχέσεις μεταξύ των επιμέρους παραγόντων διέπονται από ειλικρίνεια και καλή πίστη. Στο έγγραφό σας αναφέρετε, ότι η αντίδρασή μας στις πολιτικές που αναπτύσσει το Χ.Κ.Π., υποκινείται από τοπικό επιχειρηματία που δεν μειοδότησε σε διαγωνισμό της Ε.Τ.Α. Θεωρούμε ότι άνθρωποι του επιπέδου σας και της θέσης σας, που από την μία ασκούν τουριστικό management, άρα θα έπρεπε να είναι αρωγοί και συνεργάτες των επιχειρηματιών του κλάδου, άλλα και από την άλλη κατέχουν μια πολιτική θέση, είναι ατυχές και προσβλητικό, όχι μόνο να προσπαθούν να ακυρώσουν και να υποβαθμίσουν την λειτουργία ενός επίσημου επαγγελματικού συλλόγου, αλλά και να χαρακτηρίζουν τα επί μέρους μέλη του. Αυτοί οι άνθρωποι αξιότιμε κύριε Λάμπρου, αποτελούν την παραγωγική βάση της περιοχής μας. Όχι μόνο δεν επιβαρύνουν το κράτος, αλλά και καλούνται να επιβιώσουν, αυτή την δύσκολη περίοδο, με περισσότερη δουλειά, μεγαλύτερο ρίσκο και πολλές φορές αβάσταχτο οικονομικό κόστος. Είναι ανεπίτρεπτο λοιπόν, να κρίνετε την αξιοπιστία αυτών ανθρώπων του καθημερινού μόχθου, από την θέση του γραφείου σας στην Αθήνα. Η αγωνία για το μέλλον των επιχειρήσεών μας και την επιβίωσή μας, θέσπισε αυτό τον σύλλογο που σκοπός του είναι η προάσπιση των επαγγελματικών συμφερόντων μας και η ανάπτυξη της Πολυδρόσου. Είναι για εμάς ανεδαφικό, στα τόσα προβλήματα που έχουμε να αντιμετωπίσουμε, να αναλώνουμε χρόνο και προσπάθεια για μεμονωμένα συμφέροντα, την στιγμή μάλιστα που ο εν λόγω επιχειρηματίας δεν αποτελεί καν μέλος του συλλόγου μας. Πολύ περισσότερο μάλιστα, να εξαντλήσουμε την αξιοπιστία μας, εμπλεκόμενοι σε κόντρες που αφορούν τον Κο Δρίβα και τον συγκεκριμένο επιχειρηματία. Θεωρούμε ότι ο σύλλογος μας έχει να προσφέρει πιο δημιουργικά πράγματα που αν ξεπερνούσατε τις απόψεις κακών συμβούλων σας, θα μπορούσατε, στα πλαίσια μιας αγαστής συνεργασίας, να εκμεταλλευτείτε. Αναφέρθηκα προηγουμένως στην ειλικρίνεια. Είναι άλλο ένα σημείο στο οποίο πάσχει η επιστολή σας. Μας κάνετε γνωστό ότι ο εκχιονισμός, είναι ευθύνη της τοπικής αυτοδιοίκησης και ότι η καλόπιστη προσφορά του Χιονοδρομικού Κέντρου Παρνασσού ως βοήθεια στον εκχιονισμό (την οποία παρεμπιπτόντως στην περιοχή μας και επί διεύθυνσης του Κου Δρίβα δεν έχουμε ποτέ διαπιστώσει), παρερμηνεύεται ως υποχρέωση. Στις 23-11-2010 με υπογραφή σας, προκηρύχθηκε ανοικτός διαγωνισμός για την ανάθεση του έργου “Εκχιονισμός οδικού δικτύου Χιοδρομικού Κέντρου Παρνασσού για την περίοδο 2010-2011”. Στο άρθρο 10.3 αναφέρεται, ως τόπος εκτέλεσης του έργου, οι χώροι στάθμευσης του Χ.Κ.Π. και οι σχετικοί δρόμοι πρόσβασης σε αυτό. Στο άρθρο 10.4, ότι η πρόσβαση γίνεται από Πολύδροσο, Αμφίκλεια και Αράχωβα. Παρακάτω αναλύεται το οδικό δίκτυο, όπου ως δια μαγείας εξαιρείτε τον δρόμο από την Πολύδροσο και συνεχίζοντας επισημαίνεται η ανάγκη εκχιονισμού, ώστε να εξασφαλιστεί η πρόσβαση για τους πελάτες και το προσωπικό. Θα θέλαμε εδώ να καταλάβουμε πως εξαιρέθηκε επιλεκτικά και προκλητικά, ο δρόμος πρόσβασης από την Πολύδροσο, όταν μάλιστα στα διοικητικά της όρια, ανήκει ο χώρος των εγκαταστάσεων στην θέση Κελλάρια και η χιλιομετρική απόσταση είναι μικρότερη από αυτή της Αράχωβας. Θα πρέπει επίσης να κατανοήσουμε γιατί ο πελάτης που έχει επιλέξει την Πολύδροσο ως τόπο διαμονής, να αναγκάζεται να καλύψει την μεγαλύτερη απόσταση για να φθάσει στο Χιονοδρομικό Κέντρο. Εμείς σε αυτή την αντιμετώπιση, όχι μόνο δεν βρίσκουμε ίση μεταχείριση στο δικαίωμα της τουριστικής εκμετάλλευσης, αλλά και θεωρούμε ότι είναι, κατευθυνόμενη και παράλογη από άποψη τουριστικής πολιτικής. Στις Άλπεις, για παράδειγμα, που θεωρούνται πρότυπο λειτουργίας του χειμερινού τουρισμού, χρησιμοποιούνται επιλεκτικά οι δρόμοι πρόσβασης και τα μεγάλα κέντρα υπερτερούν των μικρών χωριών; Μάλλον οι ιθύνοντες εκεί, πιο σοφά, θεωρούν ότι και τα μικρά χωριά έχουν να προσφέρουν εναλλακτικές τουριστικές προτάσεις, δημιουργώντας ενδιαφέρον και πλουραλισμό στις επιλογές των πελατών. Επιστρέφοντας, στους γενικούς όρους της τεχνικής περιγραφής του έργου και στο άρθρο 2 των εργασιών, ορίζονται δύο εκχιονιστικά μηχανήματα 24ης επιφυλακής που θα εκχιονίζουν το ένα, από την πρόσβαση της Αράχωβας (μήκους 11 χλμ.), το άλλο από αυτήν της Αμφίκλειας (μήκους 15 χλμ.), τους χώρους στάθμευσης και τον συνδετήριο δρόμο Φτερόλακας – Κελλαριών. Στις υποχρεώσεις του εργολήπτη είναι, η ανταπόκριση των μηχανημάτων, μέσα σε μία ώρα, όπως ορίζει το άρθρο 11 της προκήρυξης, το εύρος της διάνοιξης του δρόμου να φτάνει τα 5 μέτρα και η χρήση αλατιού σε περίπτωση πάγου. Η σύμβαση επίσης, υποχρεώνει τον ανάδοχο, να υπογράψει δήλωση γνώσης όρων και τοπικών συνθηκών, δήλωση επαγγελματικής καταλληλότητας καθώς και εγγύηση καλής εκτέλεσης του έργου. Αυτά λοιπόν, προβλέπει η προκήρυξη του διαγωνισμού, όπως προφανώς γνωρίζετε και μένει σε σας, να μας εξηγήσετε την αντίφαση της επιστολής σας περί των ευθυνών εκχιονισμού και εκτροπής τους στην τοπική αυτοδιοίκηση (που σημειωτέων, ως αναφορά την Πολύδροσο, έπραξε στο ακέραιο το καθήκον της), καθώς και το γιατί το Χ.Κ.Π. την περίοδο των τριών Σαββατοκύριακων που δημιουργήθηκαν τα προβλήματα, χρησιμοποίησε τα δυο μηχανήματα του κέντρου και όχι του εργολάβου, για να εκχιονίσει το κομμάτι από την θέση Κελλάρια μέχρι την θέση Λιβάδι της Αράχωβας (ούτε καν το χώρο στάθμευσης της Φτερόλακας). Που ήταν τα μηχανήματα του εργολάβου και γιατί εν τη απουσία του δεν κηρύχθηκε έκπτωτος; Ακόμη και σήμερα, τα εκχιονιστικά του “εργολάβου” που υπάρχουν, εκ των υστέρων και μετά την διαμαρτυρία μας, στο Χ.Κ.Π., πληρούν τις προϋποθέσεις της σύμβασης, η οποία προβλέπει ότι το ιδιωτικό συμφωνητικό συνεργασίας του με τους ιδιώτες εκχιονιστές, των οποίων τα μηχανήματα επιμισθώνει λόγω έλλειψης ιδιόκτητων, θα έπρεπε να βρισκόταν σε ισχύ κατά την ημερομηνία λήξης της παραλαβής των προσφορών; Η ανάλυση της προκήρυξης σε σχέση με τα πεπραγμένα, θα μας οδηγούσε σε σειρά ερωτημάτων. Αναφέρεστε στον Φεβρουάριο του 2011, ως τον καλύτερο από πλευράς προσελεύσεων μήνα των τελευταίων 30 ετών. Προφανώς για να μας εκθειάσετε τον τρόπο διαχείρισης και την πολιτική που ακολουθεί η Ε.Τ.Α. στο Χ.Κ.Π. Αυτή η “επιτυχία” οφείλεται στο ότι τους προηγούμενους μήνες το κέντρο δεν λειτούργησε λόγω έλλειψης χιονιού, άρα με την πρώτη χιονόπτωση ο κόσμος έσπευσε. Το στοίχημα όμως, με τα προβλήματα που παρουσιάστηκαν, χάθηκε. Τουλάχιστον για την Ανατολική πλευρά του Παρνασσού. Πολλοί από εμάς, κάποιοι ακόμη και με 30 χρόνια επαγγελματικής εμπειρίας στο χώρο του Παρνασσού, θυμούνται ότι στο παρελθόν το Χ.Κ.Π., αναδείχθηκε μέσα στα 5 καλύτερα χιονοδρομικά της Ευρώπης. Αναπτύσσοντας τουριστικά πακέτα που περιελάμβαναν και άλλα σημεία ενδιαφέροντος της ευρύτερης περιοχής, προσέλκυε ακόμη και υψηλού εισοδήματος ξένους τουρίστες. Προσφέροντας στον πελάτη μια εμπειρία που συνδύαζε τα ιδιαίτερα τοπικά χαρακτηριστικά, με την χιονοδρομία, το κέντρο κατάφερνε να έχει θετικούς ισολογισμούς, δημιουργώντας παράλληλα ανάπτυξη και ευημερία στην γύρω περιοχή. Αυτά όλα όμως, δεν τα υπαγόρευε μια στενή φιλοσοφία λογιστικής διαχείρισης. Δεν μπορούμε να κατανοήσουμε τις σημερινές πρακτικές, που εφαρμόζονται από την διοίκηση του Χ.Κ.Π., με τρόπους συμπεριφοράς επιθετικούς προς κάποιους επαγγελματίες και φιλικούς προς άλλους που διαχειρίζονται ένα μεγαλύτερο κομμάτι της κίνησης. Είναι σαν, ως παράδειγμα, να έχουμε δυο πελάτες σε ένα εστιατόριο και αυτός που πληρώνει τα περισσότερα χρήματα να απολαμβάνει καλύτερο φαγητό, να εισπράττει περισσότερη ευγένεια, να του παρέχουμε καλύτερες υπηρεσίες. Στον τουρισμό δεν μπορώ να γνωρίζω σχολή που διδάσκει αυτές τις πρακτικές. Αναρωτιόμαστε τελικά, ποιόν ενοχλεί μια ισομερής ανάπτυξη του Παρνασσού; Ως αναφορά το ποσοστό των ικανοποιημένων πελατών από τις υπηρεσίες και την γενικότερη αντιμετώπιση του κέντρου, δεν έχετε παρά να επισκεφθείτε ένα blog με τα σχόλια των επισκεπτών, για να σχηματίσετε μια άποψη. Εμείς πάντως, δια μέσω Αυστρίας και Bansko, λαμβάνουμε τα μηνύματα. Κατά την άποψή μας, το πρόβλημα εστιάζεται στην συρρίκνωση, την εσωστρέφεια και την έλλειψη δημιουργικότητας που παρουσιάζει η πολιτική του κέντρου. Συρρίκνωση, γιατί πως αλλιώς μπορεί κανείς να ονομάσει τις τακτικές του κλεισίματος της Φτερόλακας τις καθημερινές και την εν γένει απαξίωσή της με πρόσχημα την εξοικονόμηση εξόδων, όταν μάλιστα γνωρίζουμε ότι οι καλοί σκιέρ την προτιμούν, την λειτουργία με κακοπληρωμένο και ανεκπαίδευτο προσωπικό που προσλαμβάνεται μέσω εργολάβων, μια πρακτική που στο μέλλον πιθανόν να ωθήσει σε προσλήψεις με μόνο κριτήριο το κόστος και εις βάρος άλλων όπως η εξειδίκευση, η εντοπιότητα, κ.α. Εσωστρέφεια και έλλειψη δημιουργικότητας τέλος, αν συγκρίνουμε όχι μόνο την τιμολογιακή πολιτική του, αλλά το εύρος, την ποιότητα και την αποτελεσματικότητα του marketing που εφαρμόζει, σε σχέση με αυτό των ανταγωνιστών στην αγορά εσωτερικού και εξωτερικού. Ως προς τον παράγοντα των εργαζομένων, ας θυμηθούμε την ποιοτική κάμψη των παρεχομένων υπηρεσιών, όταν το κέντρο παραχωρήθηκε από τον Ε.Ο.Τ., στην διαχείριση της Ε.Τ.Α. Ο Ε.Ο.Τ. λειτουργούσε με προσωπικό που είχε πολλά χρόνια εμπειρίας και ένα μεγάλο ποσοστό του είχε μετεκπαιδευτεί σε χιονοδρομικά της Γαλλίας. Η μετάταξη τους σε άλλες υπηρεσίες είχε ως αποτέλεσμα να χαθεί αυτή η τεχνογνωσία. Σε όλο αυτό το χρονικό διάστημα όχι μόνο δεν υπήρξε προσπάθεια κάλυψης αυτής της ανάγκης, άλλα φέτος καταλήξαμε να έχουμε ένα προσωπικό με αίολες συμβάσεις εργασίας και πάνω από όλα απλήρωτο. Γεγονός που σας εκθέτει και παρουσιάζει ένα άσχημο κοινωνικά πρόσωπο, αφού αυτοί οι άνθρωποι που εργάζονται σε σκληρές συνθήκες, δεν ξέρουν αν θα πληρωθούν, το τι ένσημα θα λάβουν, αν θα έχουν αύριο ένα ταμείο ανεργίας, και αν την επόμενη σεζόν θα έχουν απασχόληση. Ένας από τους λόγους δημιουργίας του Χ.Κ.Π., ήταν και η ανάπτυξη των όμορων περιοχών. Σήμερα με προφανή την ανάγκη να στηριχθεί η τοπική οικονομία και με δεδομένο τις περιορισμένες δυνατότητες της περιοχής, για άλλου τύπου επενδύσεις πέραν του τουρισμού, ο τρόπος λειτουργίας του κέντρου και η βιωσιμότητά του έχει ιδιαίτερη σημασία για ένα μεγάλο ποσοστό των κατοίκων. Ο δημόσιος χαρακτήρας του, σε συνάρτηση με τον επιχειρησιακό ρόλο που μπορεί να διαδραματίσει για την περιοχή, όμως, έρχεται σε πλήρη αντίθεση με την διοικητική φιλοσοφία της Ε.Τ.Α. Όταν γίνονται αναφορές του τύπου “καλόπιστη προσφορά που παρερμηνεύεται ως υποχρέωση” μας διαφεύγει το γεγονός ότι η Ε.Τ.Α., ασκεί διοίκηση και διαχείριση υπέρ του δημοσίου και όχι για ίδιον όφελος. Από την άλλη, ο ισχυρισμός ότι το Χ.Κ.Π. λειτουργεί με ζημιά 2 εκ. ευρώ, είναι τουλάχιστον ανεδαφικός και λειτουργεί σαν πρόφαση για την λήψη αποφάσεων, αφού το δημόσιο εισπράττει εξαπλάσια ποσά από την λειτουργία των επιχειρήσεων πέριξ του Παρνασσού. Ποσά που πληρώνουν και οι επαγγελματίες της Πολυδρόσου, συνεπώς, για να δώσουμε και μια διαφορετική διάσταση, στερώντας μας δουλειά, στερείτε και το δημόσιο από έσοδα. Η δε ζημιογόνος λειτουργία, εγείρει ερωτηματικά για την φιλοσοφία λειτουργίας του, την απόδοση του τρόπου διαχείρισης, καθώς και τον έλεγχο της εκμετάλλευσης. Εμείς ως κάτοικοι του Παρνασσού, ως επαγγελματίες και ως πολίτες σας καλούμε να φερθείτε διαλλακτικά και να συνεργαστείτε με όλους μας, προς όφελος του κέντρου και των τοπικών κοινωνιών. Το Χιονοδρομικό Κέντρο Παρνασσού αποτελεί την μεγαλύτερη χειμερινή τουριστική μονάδα της χώρας μας, την βάση της τοπικής οικονομίας και ίσως εχέγγυο για το μέλλον το δικό μας και των παιδιών μας. Δεδομένο επίσης αποτελεί και το γεγονός ότι οι συνέπειες μιας αποτυχίας θα βαρύνουν εμάς και θα δημιουργήσουν ένα ζοφερό μέλλον. Ας δουλέψουμε, λοιπόν, συλλογικά και ουσιαστικά για την συντήρηση και ανάπτυξή του. Ας το μεταχειριστούμε με σεβασμό και ως ένα εργαλείο ανάπτυξης για την περιοχή σε αυτή την δύσκολη περίοδο. Με τιμή, για τον Σύλλογο Επαγγελματιών Πολυδρόσου Παρνασσού ο πρόεδρος Πιπέρας Στάθης Δείτε περισσότερα
...
!doctype>
- 00.Editorial
- 01.Δ.Α.Α./ΒΟΙΩΤΙΑ
- 02.ΦΩΚΙΔΑ
- 03.ΦΘΙΩΤΙΔΑ
- 04.ΕΛΛΑΔΑ ΔΙΑΦΟΡΑ
- 05.ΔΙΕΘΝΗ
- 06.ΑΘΛΗΤΙΚΑ
- 07.ΠΑΡΝΑΣΣΟΣ/Χ.Κ.Π
- 08.ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ/ΦΙΛΟΞΕΝΙΑ
- 09.ΤΕΧΝΗ/ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
- 10.ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ
- 11.ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗ ΖΩΗ
- 12.ΥΓΕΙΑ
- 13.ΕΠΙΣΤΗΜΗ
- 14.ΙΣΤΟΡΙΚΑ/ΑΝΑΜΝΗΣΕΙΣ
- 15.ΚΑΙΡΟΣ
- 16.ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
- 17.ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ
- 18.ΧΙΟΥΜΟΡ
- 19.ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ
- 20.ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ
- 21.T.V/ΒΙΝΤΕΟ/ΦΩΤΟ
- 22.ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΕΙΣ
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου